1.1 Deze algemene voorwaarden van Mc Garden24 GmbH (hierna ’verkoper’) zijn van toepassing op alle overeenkomsten die een consument of ondernemer (hierna ’klant’) met betrekking tot de door de verkoper in zijn onlineshop getoonde producten en/of diensten met de verkoper afsluit. Hierbij wordt het opnemen van eigen voorwaarden van de klant tegengesproken, tenzij anders is overeengekomen.
1.2 Een consument in de zin van deze algemene voorwaarden is iedere natuurlijke persoon die een rechtshandeling verricht voor doeleinden die overwegend buiten de zelfstandige uitoefening van een beroep of bedrijf vallen. Een ondernemer in de zin van deze algemene voorwaarden is iedere natuurlijke persoon of iedere rechtspersoon of iedere personenvennootschap die een rechtshandeling verricht in het kader van zelfstandige uitoefening van een beroep of bedrijf.
2.1 De in de onlineshop van de verkoper getoonde productomschrijvingen vormen geen bindend aanbod van de verkoper, maar dienen ertoe de klant uit te nodigen om een bindende overeenkomst aan te gaan.
2.2 De klant kan via het in de onlineshop van de verkoper geïntegreerde online bestelformulier een bestelling plaatsen. Hierbij gaat de klant, nadat hij de geselecteerde goederen en/of diensten in de virtuele winkelmand heeft gelegd en de digitale bestelprocedure heeft doorlopen, door het klikken op de knop ter afronding van de bestelling een bindende koopovereenkomst aan m.b.t. de goederen en/of diensten die zich in de winkelmand bevinden. De bestelling kan echter pas worden verzonden nadat de klant het hokje voor ’Ik heb de algemene voorwaarden gelezen en ga ermee akkoord’ heeft aangevinkt om de contractuele voorwaarden te accepteren.
2.3 De verkoper kan de bestelling van de klant binnen 5 dagen accepteren,
De verkoper stuurt de klant in elk geval een bevestiging van de bestelling toe met daarbij een toelichting over hoe de algemene voorwaarden via de functie 'Afdrukken’ gedownload en afgedrukt kunnen worden.
Als er meerdere van voorgenoemde alternatieven zijn, dan komt de overeenkomst tot stand, wanneer een van voorgenoemde alternatieven het eerst aan de orde is. Als de verkoper de bestelling van de klant niet binnen de genoemde termijn accepteert, dan geldt dit als afwijzing van de overeenkomst, met als gevolg dat de klant niet meer gebonden is aan zijn intentieverklaring.
2.4 De termijn om de bestelling te accepteren begint op de dag na het plaatsen van de bestelling door de klant en eindigt aan het einde van de vijfde dag na het plaatsen van de bestelling.
2.5 Bij het plaatsen van een bestelling via het online bestelformulier van de verkoper wordt de inhoud van de overeenkomst door de verkoper opgeslagen. De klant ontvangt na het verzenden van zijn bestelling naast de overeenkomst de geldende algemene voorwaarden en klantinformatie in tekstvorm (bijvoorbeeld per e-mail, fax of brief). Indien de klant een gebruikersaccount heeft aangemaakt in de online shop van de verkoper alvorens zijn bestelling te plaatsen, zullen de bestelgegevens gearchiveerd worden op de website van de verkoper en zullen ze gratis toegankelijk zijn voor de klant via zijn paswoord-beveiligde gebruikersaccount door het verstrekken van de relevante logingegevens.
2.6 Voordat de klant zijn bindende bestelling via het online bestelformulier van de verkoper verstuurt, kan de klant zijn ingevoerde gegevens met de gebruikelijke toetsenbord- en muisfuncties wijzigen. Bovendien zijn alle ingevoerde gegevens voor het versturen van de bindende bestelling nog eens in een bevestigingsvenster te zien, en kunnen deze ook daar met de gebruikelijke toetsenbord- en muisfuncties worden gecorrigeerd.
2.7 De verkoper staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften.
2.8 Voor het sluiten van de overeenkomst is uitsluitend een Nederlandstalige versie beschikbaar.
2.9 Het proces van bestellen en het contact vinden doorgaans plaats via e-mail en automatische bestelafwikkeling. De klant dient ervoor te zorgen dat het door hem doorgegeven e-mailadres correct is zodat de door de verkoper naar dit e-mailadres verzonden berichten ontvangen kunnen worden. De klant moet er in het bijzonder voor zorgen dat eventuele spamfilters geen berichten blokkeren die worden verzonden door de verkoper of door met de afwikkeling van de bestelling belaste derden.
3.1 Consumenten hebben in beginsel een recht op herroeping.
3.2 Meer informatie over het herroepingsrecht kan worden gevonden in de standaardinstructies voor herroeping van de verkoper.
4.1 De door de verkoper aangegeven prijzen zijn totaalprijzen, inclusief de wettelijke omzetbelasting. Eventuele afleverings- of verzendkosten worden in de betreffende productbeschrijvingen afzonderlijk aangegeven.
4.2 In geval van leveringen naar landen buiten de Europese Unie zijn in bepaalde gevallen extra kosten van toepassing die niet voor rekening van de verkoper zijn en die door de klant dienen te worden voldaan. Voorbeelden hiervan zijn kosten voor geldtransacties door financiële dienstverleners (zoals bepaalde vergoedingen voor overschrijving en valutaconversie) of invoerrechten en belastingen (zoals douanekosten).
4.3 De klant heeft verschillende betalingsmogelijkheden, die worden aangegeven in de onlineshop van de verkoper.
4.4 Wanneer de klant kiest voor vooruitbetaling dient het bedrag onmiddellijk na het sluiten van de overeenkomst te worden voldaan.
4.5 In geval van keuze voor de betalingsmethode 'PayPal’ verloopt de betaling via de betalingsdienstaanbieder PayPal (Europe) S.a. r.l. et Cie, S.C.A., 22-24 Boulevard Royal, L-2449 Luxembourg overeenkomstig de toepasselijke gebruiksvoorwaarden van PayPal, die kunnen worden ingezien via https://www.paypal.com
4.6 Bij keuze voor de betalingsmethode iDEAL machtigt de klant zijn bank, die bij het iDEAL-betalingssysteem is aangesloten, om de betaalopdracht uit te voeren. Na de machtiging voor deze betaalopdracht wordt het factuurbedrag van de rekening van de klant afgeschreven en naar de rekening van de verkoper overgeschreven. De verkoper wordt onmiddellijk geïnformeerd over de geslaagde betaling.
4.7 Indien een via de betalingsdienst "Klarna" aangeboden betalingsmethode wordt geselecteerd, zal de betaling worden verwerkt via Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Zweden (hierna "Klarna"). Meer informatie en de algemene voorwaarden van Klarna vind je hier:
https://www.mcgarden24.de
5.1 Voor zover niet iets anders is overeengekomen vindt de levering van artikelen plaats via verzending aan het door de klant aangegeven bezorgadres. Bepalend voor de afwikkeling van de transactie is het tijdens de bestelling aangegeven bezorgadres.
5.2 Bij goederen die door een expediteur worden geleverd, worden de goederen geleverd tot aan de openbare weg die zich het dichtst bij het leveradres bevindt, voor zover uit de verzendinformatie van de online-shop van de verkoper niet iets anders blijkt en voor zover niet iets anders is
5.3 Als de transportonderneming de verzonden bestelling terugstuurt naar de verkoper omdat aflevering bij de klant niet mogelijk was, draagt de klant de kosten voor de niet geslaagde verzending. Dit geldt niet wanneer de klant geen verwijt treft ten aanzien van de mislukte bezorging of wanneer hij tijdelijk verhinderd was om de levering in ontvangst te nemen, tenzij de verkoper de levering binnen een redelijk geachte termijn heeft aangekondigd.
5.4 Wanneer de bestelling door de klant wordt afgehaald, stelt de verkoper de klant er eerst per e-mail van op de hoogte zijn bestelling afgehaald kunnen worden. Na ontvangst van deze e-mail kan de klant zijn bestelling volgens afspraak met de verkoper afhalen bij de vestiging van de verkoper. In dit geval worden er geen verzendkosten berekend.
In het algemeen zijn de wettelijke regelingen betreffende de aansprakelijkheid voor gebreken van toepassing en in bijzonder gelden de volgende bepalingen.
6.1 Voor klanten in de hoedanigheid van consument
6.2 Afgezien van de contractuele vorderingen tot schadevergoeding op grond van de artikelen 9 en 10 van titel 1 in Boek 6 van het Burgerlijk Wetboek bestaat er geen aansprakelijkheid van de verkoper jegens de koper met betrekking tot gevolgschade of letselschade op grond van gebreken met betrekking tot de veiligheid van het geleverde artikel (BW 6:186, BW 7:24). Dit geldt niet
- wanneer de verkoper het veiligheidsgebrek kende of behoorde te kennen;
- wanneer de verkoper de aanwezigheid van het gebrek heeft tegengesproken of;
- indien het gebrek door schade aan een andere zaak zoals bedoeld in BW 6:190 vermogensschade van minder dan 500,- euro heeft veroorzaakt.
7.1 Handelt de klant als consument zoals bedoeld bij punt 1.2, dan geldt voor alle rechtsbetrekkingen van de partijen het recht van de staat waar de klant zijn gewone verblijfplaats heeft en niet het VN-verdrag inzake internationale koopovereenkomsten van roerende zaken, maar uitsluitend de jurisdictie met betrekking tot alle geschillen aangaande overeenkomsten die zich specifiek richt naar de woonplaats van de klant.
7.2 Handelt de klant als ondernemer zoals bedoeld bij punt 1.2, dan geldt voor alle rechtsbetrekkingen van de partijen het recht van de staat waar de verkoper zijn hoofdkantoor heeft en niet het VN-verdrag inzake internationale koopovereenkomsten van roerende zaken, maar uitsluitend de jurisdictie met betrekking tot alle geschillen aangaande overeenkomsten die zich specifiek richt zich naar de plaats van het hoofdkantoor van de verkoper.
8.1 De Europese Commissie stelt op internet onder de volgende link een platform beschikbaar voor de online beslechting van geschillen: https://ec.europa.eu
Dit platform dient als aanspreekpunt voor de buitengerechtelijke beslechting van geschillen op grond van verkoop- of dienstenovereenkomsten via internet, waarbij een consument betrokken is.
8.2 De verkoper is niet verplicht noch bereid deel te nemen aan een geschillenprocedure van een consumentengeschillencommissie.
Wij gebruiken cookies en soortgelijke technologieën op onze website en verwerken persoonlijke gegevens van bezoekers van onze website (bijv. IP-adres), bijv. om inhoud en advertenties te personaliseren, om media van derde aanbieders te integreren of om de toegang tot onze website te analyseren. De gegevensverwerking vindt alleen plaats wanneer cookies worden geplaatst. Wij delen deze gegevens met derde partijen die wij in de instellingen noemen.
De gegevensverwerking kan plaatsvinden met toestemming of op grond van een gerechtvaardigd belang. Toestemming kan worden gegeven of geweigerd. Er bestaat een recht om geen toestemming te geven en om toestemming op een later tijdstip te wijzigen of in te trekken. Meer informatie over het gebruik van persoonsgegevens en de diensten geven wij in ons Dataprivacyverklaring.
Verzendinformatie
We leveren alle aangeboden artikelen binnen het Duitse vasteland voor het vaste verzendtarief dat op het artikel staat aangegeven. Voor bestellingen naar een eiland leveren we naar de veerboothaven (naar de eilandrederij) op het vasteland.
Afhankelijk van het product wordt er geleverd door een pakketdienst of expediteur.
Goederen die als pakket kunnen worden verzonden, worden geleverd door pakketdienstverleners
In het geval van verzendgoederen is de levering gratis langs de stoeprand. De levering van expeditieartikelen wordt altijd uitgevoerd met een vrachtwagencombinatie van 40 ton.
Het lossen gebeurt met een vorkheftruck. BELANGRIJK: Voorwaarde voor de levering is een toegang, draai- en losmogelijkheid voor een 40t vrachtwagen!
Zorg ervoor dat je altijd een geldig telefoonnummer vermeldt bij je bestelling. Zonder geldig telefoonnummer kunnen de te verzenden goederen niet worden geleverd!
De verzendkosten zijn productgerelateerd en worden bij de aanbieding in rekening gebracht.
Bij verzending van de trapezium- of baksteenprofielplaten is levering per kraanwagen ook mogelijk.
Dakgoten en EPDM-dakbanen worden altijd rechtstreeks vanaf de fabrikant verzonden.
Als je accessoires samen met een hoofdproduct bestelt, vervallen de verzendkosten voor de accessoires.
(Als u bijvoorbeeld een tuinhuisje en de bijbehorende accessoires koopt, worden de verzendkosten voor de accessoires kwijtgescholden)
Afhankelijk van het verzendbedrijf wordt u 3-5 dagen voor levering telefonisch, per e-mail of per sms op de hoogte gesteld van de afleverdatum. Uiterlijk 1 dag voor levering of op dezelfde dag.
een aanvullend advies van de expediteur. Op de dag van overhandiging aan de vervoerder ontvang je van ons een e-mail met de exacte informatie over de planning door de vervoerder.
Je moet aanwezig zijn op het moment van aflevering om de ontvangst van de zending te bevestigen.
Je kunt de afleverdatum echter met de vervoerder afspreken.
Dit betekent dat als je op een bepaalde datum verhinderd bent, de afleverdatum dienovereenkomstig wordt verschoven.
Onze vermelde levertijden zijn allemaal levertijden bij benadering en kunnen enigszins afwijken in het hoogseizoen en in weken met feestdagen als gevolg van de verwachte grote hoeveelheid bestellingen als gevolg van het verwachte hoge aantal bestellingen en het daaruit voortvloeiende zeer hoge vrachtvolume voor de rederijen.
Levertijd voor collecties
Let op: De beschikbaarheid van de goederen voor afhalen op de locaties kan deels aanzienlijk afwijken van de vermelde levertijden!
Verzendkosten Oostenrijk
Lengte verpakking tuinhuisjes:
<= 2,4m: 300 EUR
<= 3m: 350 EUR
<= 4m: 400 EUR
<= 5m: 500 EUR
> 5m: 525 EUR
Terrasdaken: 650 EUR
Algemene vracht: 125 EUR
Pakketten: 15 EUR